luni, 30 decembrie 2013

Romanii, Sarbatorile, presa si mesele

Acum că ne apropiem cu paşi repezi de 2014, mă gândeam să îmi fac din nou o retrospectivă a anului glorios ce tocmai se încheie. Până atunci însă, mi-au atras atenţia (pentru a nu ştiu câta oară) aceleaşi veşnice ştiri-clişee legate de ce punem pe masă şi cum aleargă după cumpărături românii pentru revelion.

Pe masură ce timpul trece, conform ceea ce ne relatează presa, şi prin ceea ce putem observa mai ales cu ochiul liber, normalitatea este privită dintr-un sens foarte constrâns de o categorie importantă de populaţie. Dacă nu eşti atent şi ignori acele valori esenţiale ale bunului simţ, respectului, onestităţii (şi aici lista poate continua) pe care părinţii multora dintre noi şi ulterior învăţătorii şi profesorii noştri ne-au bătut la cap să le învăţăm şi deprindem încă din vremurile când nu ne dădeam noi seama de foarte multe lucruri, poţi realiza aparent că lumea din jurul tău e cu siguranţă alta

Extinzând puţin aria de analiză şi privind din perspectiva a ceea ce se tot promovează că face un "adevărat" român ca să petreacă Sărbătorile cum se cuvine (nu am găsit încă răspunsul la intrebarea ce inseamnă cele 3 cuvinte), ajungem la concluzia că un român normal este unul destul de extremist, ce oscilează destul de mult în deciziile sale (nu mereu fundamentate sau cu vreun argument la bază), care este degustător autorizat (şi aici vorbim despre "tradiţionala" bere sau vin/ţuică, etc), căruia îi place mai mult ca oricând să stea la masă de 3 ori pe an (că altfel mă gândesc că toate televiziunile nu ar dezbate cu atâta ardoare ce punem pe masă, de parcă până la momentul respectiv nu ar conta ce mâncăm), care devine încet, dar sigur fan al consumerismului şi dă năvală în supermarketuri, bineînţeles tot dupa alcătuirea celebrei mese, la care se adaugă, după preferinţă ceva dedicaţii pe muzica "tradiţională".

Şi cum probabil mulţi dintre voi nu v-aţi regăsit în descrierea de mai sus, să enumerăm şi câteva concluzii, mai mult sau mai puţin vesele...

1. Adevărata presă din România tinde sa dispară;
2. Din toată dezinformarea, majoritatea persoanelor iubitoare de TV încep să îşi ghideze existenţa după "modelele" prezentate în media;
3. Tindem să devenim persoane iubitoare de clişee şi să uitam de identitatea personală;
4. Libertatea de alegere şi tiglele de pe casă sunt într-o strânsă legătură cu ceea ce se întamplă în România.
5. Ce punem pe masă ?

2 comentarii: