miercuri, 6 iulie 2011

Next generation...

Acum un an pe vremea asta, eram inca cu biletele de la contestatii(romana si mate) de la bac in portofel. Imi trebuia o medie competitiva pentru a pastra sanse bune la examenul ce urma sa desemneze cei mai buni 75 ocupati ai Facultatii de Administrarea Afacerilor cu predare in limbi straine(fost SELS, actual FABIZ pentru cei sunt familiarizati cu denumirile) din ASE Bucuresti. Rezultatele au ramas aceleasi, mi s-a parut un pic nedrept la vremea aceea, dar am considerat ca Domnul ma rasplatise cu sanse bune deoarece media mea de bac era 9,30 si oricum 70% din media admiterii la facultate o considera examenul ce urma in 2-3 saptamani.


Timpul a trecut, totul a iesit nesperat de bine si ma bucur, zambind, uitandu-ma la anul universitar ce tocmai s-a incheiat. Dar destul cu asta, ca v-am mai povestit si in alte dati. Voiam de fapt sa ma refer si eu putin la examenul de anul acesta de bacalaureat. N-o sa incep sa impart acuzatii in stanga si in dreapta sau sa zic ca "pe vremea mea...", etc. Am stat si eu ca omul normal si am observat unele lucruri...n-as vrea sa incep sa trag concluzii pentru ca pot fi eronate, si in acelasi timp situatiile pot fi diferite in ceea ce consta circumstantele.


Raman totusi uimit de unele lucruri. Acum un an, in generatia mea, cand promovabilitatea la bac a fost cea mai mica de pana atunci(67%) si cand era scandal mare pe TV, toata lumea era ultragiata...acum procentul a mai scazut cu 20%...e urias...intr-un an...


Sa punem rezultatele pe baza camerelor ? De ce nu ? In fond, toata lumea stie ca nu e un examen corect si ca si daca il iei cu o nota mai mica sau mai mare oricum nu releva absolut nimic...la mine in liceu anul trecut au picat 3 oameni, anul asta sunt vreo 20 si ceva respinsi, si inca e bine...


Ce-ar mai fi de spus ? Vreo cateva lucruri...e un semnal grav de alarma pentru generatiile viitoare...si imi pun si eu o intrebare ca tot omul(asta ca tot ne spunea noua domnul diriginte anul trecut..."Sa va fereasca Domnul de un bac corect !") : Bah, dar daca o sa fie corect, 100%, dam pariu ca trec 25 % ?


Si imi mai aduc aminte de o treaba..."aia de dinainte tot timpul erau mai nashpa pana cand plecau din liceu..."


Ar mai fi multe de spus despre deprinderile elevilor, meditatii, parinti, profesori, sistem, dar fiecare si le stie pe ale lui, asa ca noi sa fim sanatosi si mult succes tuturor !




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu